"...Το ρεμπέτικο κατορθώνει με μια θαυμαστή ενότητα, να συνδυάζει το λόγο,
τη μουσική και την κίνηση. Απ΄ τη σύνθεση μέχρι την εκτέλεση, μ’ ένστικτο
δημιoυργούνται οι προϋποθέσεις για την τριπλή αυτή εκφραστική συνύπαρξη,
που ορισμένες φορές σαν φτάνει τα όρια της τελειότητας θυμίζει μορφολογικά
την αρχαία τραγωδία.
Ο συνθέτης της μουσικής είναι συγχρόνως και ο ποιητής καθώς και ο εκτελεσ-
τής. Βασικά του όργανα είναι τα μπουζούκια -μεγάλο μαντολίνο τουρκικής
μάλλον προελεύσεως- κι ο μπαγλαμάς -παραλλαγή της κρητικής λύρας και της
συγγενικής νησιώτικης, πιο μικροσκοπικής απ΄ αυτήν και κρουστές με πέννα.
Η σύνθεση του τραγουδιού βασίζεται βέβαια πάνω στη χορευτική κίνηση, με
τρεις χαρακτηριστικούς ρυθμούς, τον ζεϊμπέκικο, τον χασάπικο και τον σέρβι-
κο (ο τελευταίος έχει ολιγότερη χρήση)..."
τη μουσική και την κίνηση. Απ΄ τη σύνθεση μέχρι την εκτέλεση, μ’ ένστικτο
δημιoυργούνται οι προϋποθέσεις για την τριπλή αυτή εκφραστική συνύπαρξη,
που ορισμένες φορές σαν φτάνει τα όρια της τελειότητας θυμίζει μορφολογικά
την αρχαία τραγωδία.
Ο συνθέτης της μουσικής είναι συγχρόνως και ο ποιητής καθώς και ο εκτελεσ-
τής. Βασικά του όργανα είναι τα μπουζούκια -μεγάλο μαντολίνο τουρκικής
μάλλον προελεύσεως- κι ο μπαγλαμάς -παραλλαγή της κρητικής λύρας και της
συγγενικής νησιώτικης, πιο μικροσκοπικής απ΄ αυτήν και κρουστές με πέννα.
Η σύνθεση του τραγουδιού βασίζεται βέβαια πάνω στη χορευτική κίνηση, με
τρεις χαρακτηριστικούς ρυθμούς, τον ζεϊμπέκικο, τον χασάπικο και τον σέρβι-
κο (ο τελευταίος έχει ολιγότερη χρήση)..."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου