Στιγμές και πρόσωπα της μουσικής, γενικά... και της καλής Ελληνικής μουσικής, ειδικά...
Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019
Το σακάκι...
Ένα υπέροχο ρεμπέτικο τραγούδι του Ανέστη Δελιά, το οποίο ερμηνεύει ο ίδιος...
Οι στίχοι ανήκουν στον Νίκο Μάθεση. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε το 1936.
Οι στίχοι ανήκουν στον Νίκο Μάθεση. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε το 1936.
Η Μαρία Φαραντούρη, είπε για το ρόλο της μουσικής στη ζωή μας...
"Η μουσική βρίσκεται δίπλα και μέσα μας, μας εκφράζει με τον καλύτερο και
βαθύτερο τρόπο, μας μιλά, μας παρηγορεί και μας εμπνέει. Μας κάνει καλύτε-
ρους. Όλη η ζωή μας είναι μουσική και τραγούδι. Με τα νανουρίσματα γεννιό-
μαστε, με το τραγούδι ζούμε, ερωτευόμαστε, αγωνιζόμαστε, εκφράζουμε τη
χαρά μας, και με τα μοιρολόγια συνοδεύουμε το τέλος".
βαθύτερο τρόπο, μας μιλά, μας παρηγορεί και μας εμπνέει. Μας κάνει καλύτε-
ρους. Όλη η ζωή μας είναι μουσική και τραγούδι. Με τα νανουρίσματα γεννιό-
μαστε, με το τραγούδι ζούμε, ερωτευόμαστε, αγωνιζόμαστε, εκφράζουμε τη
χαρά μας, και με τα μοιρολόγια συνοδεύουμε το τέλος".
Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019
Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019
Έφυγες ολόγυμνη...
Ένα καταπληκτικό ερωτικό τραγούδι, με την ερμηνευτική συνύπαρξη των...
Δημήτρη Μητροπάνου, Πασχάλη Τερζή και Γιώργου Νταλάρα...
Μουσική : Τάσος Γκρους - Στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είχαμε καλή παρέα, είχαμε και μπαγλαμά
κι έπινα το πρόσωπό σου ίσαμε το χάραμα
δε μιλούσες, δε γελούσες, μοναχά ταξίδευες.
Πες μου μες σε τόσους άντρες τι χαμένο γύρευες;
Είχαμε καλή παρέα κι όλοι τραγουδούσαμε
κι ένα άλλο πεπρωμένο πόσο λαχταρούσαμε!
Κι άξαφνα πετάς τα ρούχα και η νύχτα φώτισε!
Αχ, γι' αυτό το τσιφτετέλι ποιος θεός σε φώτισε;
Κι αφού χόρεψες λιγάκι, έφυγες ολόγυμνη
κι έσκυβαν και σε φιλούσαν χίλια άστρα κι ουρανοί.
Έτσι διάλυσ' η παρέα, σώπασε κι ο μπαγλαμάς
κι ήρθε η μοναξιά να κάτσει στα πικρά τα μάτια μας.
Δημήτρη Μητροπάνου, Πασχάλη Τερζή και Γιώργου Νταλάρα...
Μουσική : Τάσος Γκρους - Στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είχαμε καλή παρέα, είχαμε και μπαγλαμά
κι έπινα το πρόσωπό σου ίσαμε το χάραμα
δε μιλούσες, δε γελούσες, μοναχά ταξίδευες.
Πες μου μες σε τόσους άντρες τι χαμένο γύρευες;
Είχαμε καλή παρέα κι όλοι τραγουδούσαμε
κι ένα άλλο πεπρωμένο πόσο λαχταρούσαμε!
Κι άξαφνα πετάς τα ρούχα και η νύχτα φώτισε!
Αχ, γι' αυτό το τσιφτετέλι ποιος θεός σε φώτισε;
Κι αφού χόρεψες λιγάκι, έφυγες ολόγυμνη
κι έσκυβαν και σε φιλούσαν χίλια άστρα κι ουρανοί.
Έτσι διάλυσ' η παρέα, σώπασε κι ο μπαγλαμάς
κι ήρθε η μοναξιά να κάτσει στα πικρά τα μάτια μας.
Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019
Μικρό απόσπασμα από τη διάλεξη, του 24χρονου τότε Μάνου Χατζιδάκι, για το Ρεμπέτικο Τραγούδι, στις 31 Γενάρη του 1949, στο «Θέατρο Τέχνης» του Κάρολου Κουν...
"...Το ρεμπέτικο κατορθώνει με μια θαυμαστή ενότητα, να συνδυάζει το λόγο,
τη μουσική και την κίνηση. Απ΄ τη σύνθεση μέχρι την εκτέλεση, μ’ ένστικτο
δημιoυργούνται οι προϋποθέσεις για την τριπλή αυτή εκφραστική συνύπαρξη,
που ορισμένες φορές σαν φτάνει τα όρια της τελειότητας θυμίζει μορφολογικά
την αρχαία τραγωδία.
Ο συνθέτης της μουσικής είναι συγχρόνως και ο ποιητής καθώς και ο εκτελεσ-
τής. Βασικά του όργανα είναι τα μπουζούκια -μεγάλο μαντολίνο τουρκικής
μάλλον προελεύσεως- κι ο μπαγλαμάς -παραλλαγή της κρητικής λύρας και της
συγγενικής νησιώτικης, πιο μικροσκοπικής απ΄ αυτήν και κρουστές με πέννα.
Η σύνθεση του τραγουδιού βασίζεται βέβαια πάνω στη χορευτική κίνηση, με
τρεις χαρακτηριστικούς ρυθμούς, τον ζεϊμπέκικο, τον χασάπικο και τον σέρβι-
κο (ο τελευταίος έχει ολιγότερη χρήση)..."
τη μουσική και την κίνηση. Απ΄ τη σύνθεση μέχρι την εκτέλεση, μ’ ένστικτο
δημιoυργούνται οι προϋποθέσεις για την τριπλή αυτή εκφραστική συνύπαρξη,
που ορισμένες φορές σαν φτάνει τα όρια της τελειότητας θυμίζει μορφολογικά
την αρχαία τραγωδία.
Ο συνθέτης της μουσικής είναι συγχρόνως και ο ποιητής καθώς και ο εκτελεσ-
τής. Βασικά του όργανα είναι τα μπουζούκια -μεγάλο μαντολίνο τουρκικής
μάλλον προελεύσεως- κι ο μπαγλαμάς -παραλλαγή της κρητικής λύρας και της
συγγενικής νησιώτικης, πιο μικροσκοπικής απ΄ αυτήν και κρουστές με πέννα.
Η σύνθεση του τραγουδιού βασίζεται βέβαια πάνω στη χορευτική κίνηση, με
τρεις χαρακτηριστικούς ρυθμούς, τον ζεϊμπέκικο, τον χασάπικο και τον σέρβι-
κο (ο τελευταίος έχει ολιγότερη χρήση)..."
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)