Στιγμές και πρόσωπα της μουσικής, γενικά... και της καλής Ελληνικής μουσικής, ειδικά...
Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020
Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020
Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020
Ένα live - αφιέρωμα στη θρυλική μπάντα «The Doors» από τους «Five to One»...
Οι καλύτερες στιγμές της θρυλικής μπάντας «The Doors» του Jim Morrison θα
ακουστούν στο Κύτταρο την Πέμπτη 5 Μάρτη από τους «Five To One», το ελλη-
νικό ποπ - ροκ συγκρότημα που ερμηνεύει με αυθεντικότητα τα σπουδαία τρα-
γούδια των «The Doors».
Οι «Five To One» δημιουργήθηκαν το 2018 στη Θεσσαλονίκη από μια παρέα μουσικών
που τους ένωσε η αγάπη τους για τους θρυλικούς «The Doors». Μετά από μια σειρά πετυ-
χημένων εμφανίσεων σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, έρχονται για πρώτη φορά στην Αθή-
να, για να ερμηνεύσουν όλους τους ύμνους που δημιούργησε η μεγάλη αυτή μπάντα και
να μας θυμίσουν για ποιο λόγο τους λάτρεψαν τόσες γενιές μέχρι σήμερα.
Συντελεστές : Φωνή : Μάνος Γκότσης, Κιθάρα : Θανάσης Τζίνγκοβιτς, Πλήκτρα : Εύα
Ντούρου, Μπάσο : Αλέκος Κόντζογλου, Τύμπανα : Λαμπρινή Γρηγοριάδου.
ακουστούν στο Κύτταρο την Πέμπτη 5 Μάρτη από τους «Five To One», το ελλη-
νικό ποπ - ροκ συγκρότημα που ερμηνεύει με αυθεντικότητα τα σπουδαία τρα-
γούδια των «The Doors».
Οι «Five To One» δημιουργήθηκαν το 2018 στη Θεσσαλονίκη από μια παρέα μουσικών
που τους ένωσε η αγάπη τους για τους θρυλικούς «The Doors». Μετά από μια σειρά πετυ-
χημένων εμφανίσεων σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, έρχονται για πρώτη φορά στην Αθή-
να, για να ερμηνεύσουν όλους τους ύμνους που δημιούργησε η μεγάλη αυτή μπάντα και
να μας θυμίσουν για ποιο λόγο τους λάτρεψαν τόσες γενιές μέχρι σήμερα.
Συντελεστές : Φωνή : Μάνος Γκότσης, Κιθάρα : Θανάσης Τζίνγκοβιτς, Πλήκτρα : Εύα
Ντούρου, Μπάσο : Αλέκος Κόντζογλου, Τύμπανα : Λαμπρινή Γρηγοριάδου.
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020
"Στη χώρα των αθώων"... Μουσική : Μίλτος Πασχαλίδης, Ποίηση : Μάνος Ελευθερίου, Ερμηνεία : Μίλτος Πασχαλίδης - Γιώργος Νταλάρας...
Ένα υπέροχο τραγούδι προπομπό του νέου του δίσκου με τίτλο «Στη χώρα των αθώων»
παρουσιάσε ο Μίλτος Πασχαλίδης. Ο ομώνυμος δίσκος θα κυκλοφορήσει το Μάρτη.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης μελοποίησε ένα συγκλονιστικό ποίημα του Μάνου Ελευθερίου,
το οποίο έγραψε ο ποιητής όταν πληροφορήθηκε τον θάνατο του Βαγγέλη Γιακουμάκη.
«Μόλις το είχε ολοκληρώσει και έτρεμε η φωνή του, είχε ακόμα την ταραχή της γέννας»
σημειώνει ο τραγουδοποιός στο σημείωμα του δίσκου. Πέρασαν χρόνια μέχρι να μπορέ-
σει ο Μίλτος Πασχαλίδης να «ξεκλειδώσει» τους στίχους και να τους μελοποιήσει.
Το τραγούδι «Στη χώρα των αθώων» ερμηνεύουν ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Γιώργος
Νταλάρας.
Πώς είναι ο έρωτας γραμμένος στο πετσί μας.
Με γράμματα άραγε ή μαύρους αριθμούς;
Αίμα θηλάζει κι η Ελλάδα κι η ζωή μας
Και οι εχθροί είναι εραστές με εκβιασμούς.
Των δράκων γάλα πίνουν μόνο και φαρμάκι.
Κρίμα. Δεν γνώρισες τον Κώστα Καρυωτάκη.
Στους ουρανούς θ' αναγνωρίσουνε ποιος ήσουν.
Ξέρουν αυτοί. Το φωτοστέφανο χρυσό.
Φώτιζες νύχτες των ανθρώπων που θα ζήσουν
κι έχουν και θάνατο και φως μισό μισό.
Όχι τσεκούρι και μπαλτάς. Μήτε και σφαίρα.
Μ' ένα σουγιά που κόβει φλέβες στον αέρα.
Με του Μακμπέθ πήγες τις μάγισσες, κοντά τους
να βρεις πώς σμίγει το χρυσάφι με χαλκό
κυνηγημένος απ΄ το σώμα σου στους βάλτους
βρήκες ποιός δαίμονας ξορκίζει το κακό.
Δεν παραστάθηκαν Απόστολοι εκ περάτων
Κι ας πήραν όψη τα μυστήρια των πραγμάτων.
Τι συζητούσες στον Αγρό του Κεραμέως (1)
στους κήπους του αίματος σαν μια σταλαγματιά.
Για στρατηλάτης δεν σου πήγαινε γενναίος
μήτε τσιράκι στων τραμπούκων τη στρατιά.
Ω επαρχία, επαρχία, όλα τα σφάζεις.
Τα μαχαιρώνεις και λυσσάς κι όλο σπαράζεις.
Ο Γκρέκο εδώ, ο Λόρκα εκεί. Ποιος θα κερδίσει;
Τους ξέρεις άραγε να ρίξεις μια ματιά;
Και τώρα ποιος από τους δυο θα ζωγραφίσει
την ομορφιά σου, σαν την άγρια νυχτιά.
Σ' άγγιξαν άραγε τα φίδια κι οι αράχνες.
Τι μυστικά σού είπε το φως μέσα στις πάχνες.
Αθώοι όλοι. Σε μια χώρα των αθώων.
Δεν σε γνωρίσαμε να πιούμε έναν καφέ,
δυο τρεις κουβέντες για τους άθλους των ηρώων
γι' αυτούς που ζούνε συντροφιά μ' έναν χαφιέ.
Λυσσούν να σ' εύρουν τα σκυλιά. Λυσσούν οι σκύλοι.
Κι η ομερτά (2) στις καφετέριες καντήλι.
Πώς να σου γράψω, το λοιπόν, βιογραφία
αφού οι λέξεις μου είναι μόνο της βροχής.
Ποτέ το μπλε δεν το χωρά δικογραφία.
Θυμίζει σύλληψη κι εκτέλεση εποχής.
Είμαστε άρρωστοι βαριά από νοσταλγία.
Μας περιμένουν τα τσιγκέλια στα σφαγεία.
Στη μνήμη του Βαγγέλη Γιακουμάκη
1. Ο αγρός του κεραμέως
Χωράφι που ανήκε σε κάποιον κεραμοποιό και αγοράστηκε με τα τριάντα αργύρια
που επέστρεψε ο Ιούδας στους Γραμματείς, μετανιωμένος για την προδοσία του Ιησού.
Το Συμβούλιο αποφάσισε να μην βάλει τα «ματωμένα» χρήματα πίσω στον ταμείο και
αγόρασε με αυτά έναν αγρό για να θάβονται οι εξοστρακισμένοι. Γι αυτό και ονομάζεται
και «αγρός του αίματος».
2. Ομερτά
Ο όρκος σιωπής που επέβαλλε η Μαφία στα μέλη της. Η αθέτησή του ισοδυναμούσε με
θάνατο.
παρουσιάσε ο Μίλτος Πασχαλίδης. Ο ομώνυμος δίσκος θα κυκλοφορήσει το Μάρτη.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης μελοποίησε ένα συγκλονιστικό ποίημα του Μάνου Ελευθερίου,
το οποίο έγραψε ο ποιητής όταν πληροφορήθηκε τον θάνατο του Βαγγέλη Γιακουμάκη.
«Μόλις το είχε ολοκληρώσει και έτρεμε η φωνή του, είχε ακόμα την ταραχή της γέννας»
σημειώνει ο τραγουδοποιός στο σημείωμα του δίσκου. Πέρασαν χρόνια μέχρι να μπορέ-
σει ο Μίλτος Πασχαλίδης να «ξεκλειδώσει» τους στίχους και να τους μελοποιήσει.
Το τραγούδι «Στη χώρα των αθώων» ερμηνεύουν ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Γιώργος
Νταλάρας.
Πώς είναι ο έρωτας γραμμένος στο πετσί μας.
Με γράμματα άραγε ή μαύρους αριθμούς;
Αίμα θηλάζει κι η Ελλάδα κι η ζωή μας
Και οι εχθροί είναι εραστές με εκβιασμούς.
Των δράκων γάλα πίνουν μόνο και φαρμάκι.
Κρίμα. Δεν γνώρισες τον Κώστα Καρυωτάκη.
Στους ουρανούς θ' αναγνωρίσουνε ποιος ήσουν.
Ξέρουν αυτοί. Το φωτοστέφανο χρυσό.
Φώτιζες νύχτες των ανθρώπων που θα ζήσουν
κι έχουν και θάνατο και φως μισό μισό.
Όχι τσεκούρι και μπαλτάς. Μήτε και σφαίρα.
Μ' ένα σουγιά που κόβει φλέβες στον αέρα.
Με του Μακμπέθ πήγες τις μάγισσες, κοντά τους
να βρεις πώς σμίγει το χρυσάφι με χαλκό
κυνηγημένος απ΄ το σώμα σου στους βάλτους
βρήκες ποιός δαίμονας ξορκίζει το κακό.
Δεν παραστάθηκαν Απόστολοι εκ περάτων
Κι ας πήραν όψη τα μυστήρια των πραγμάτων.
Τι συζητούσες στον Αγρό του Κεραμέως (1)
στους κήπους του αίματος σαν μια σταλαγματιά.
Για στρατηλάτης δεν σου πήγαινε γενναίος
μήτε τσιράκι στων τραμπούκων τη στρατιά.
Ω επαρχία, επαρχία, όλα τα σφάζεις.
Τα μαχαιρώνεις και λυσσάς κι όλο σπαράζεις.
Ο Γκρέκο εδώ, ο Λόρκα εκεί. Ποιος θα κερδίσει;
Τους ξέρεις άραγε να ρίξεις μια ματιά;
Και τώρα ποιος από τους δυο θα ζωγραφίσει
την ομορφιά σου, σαν την άγρια νυχτιά.
Σ' άγγιξαν άραγε τα φίδια κι οι αράχνες.
Τι μυστικά σού είπε το φως μέσα στις πάχνες.
Αθώοι όλοι. Σε μια χώρα των αθώων.
Δεν σε γνωρίσαμε να πιούμε έναν καφέ,
δυο τρεις κουβέντες για τους άθλους των ηρώων
γι' αυτούς που ζούνε συντροφιά μ' έναν χαφιέ.
Λυσσούν να σ' εύρουν τα σκυλιά. Λυσσούν οι σκύλοι.
Κι η ομερτά (2) στις καφετέριες καντήλι.
Πώς να σου γράψω, το λοιπόν, βιογραφία
αφού οι λέξεις μου είναι μόνο της βροχής.
Ποτέ το μπλε δεν το χωρά δικογραφία.
Θυμίζει σύλληψη κι εκτέλεση εποχής.
Είμαστε άρρωστοι βαριά από νοσταλγία.
Μας περιμένουν τα τσιγκέλια στα σφαγεία.
Στη μνήμη του Βαγγέλη Γιακουμάκη
1. Ο αγρός του κεραμέως
Χωράφι που ανήκε σε κάποιον κεραμοποιό και αγοράστηκε με τα τριάντα αργύρια
που επέστρεψε ο Ιούδας στους Γραμματείς, μετανιωμένος για την προδοσία του Ιησού.
Το Συμβούλιο αποφάσισε να μην βάλει τα «ματωμένα» χρήματα πίσω στον ταμείο και
αγόρασε με αυτά έναν αγρό για να θάβονται οι εξοστρακισμένοι. Γι αυτό και ονομάζεται
και «αγρός του αίματος».
2. Ομερτά
Ο όρκος σιωπής που επέβαλλε η Μαφία στα μέλη της. Η αθέτησή του ισοδυναμούσε με
θάνατο.
Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020
Η Μαρία Φαραντούρη, είπε για το ρόλο της μουσικής στη ζωή μας...
"Η μουσική βρίσκεται δίπλα και μέσα μας, μας εκφράζει με τον καλύτερο και
βαθύτερο τρόπο, μας μιλά, μας παρηγορεί και μας εμπνέει. Μας κάνει καλύτε-
ρους. Όλη η ζωή μας είναι μουσική και τραγούδι. Με τα νανουρίσματα γεννιό-
μαστε, με το τραγούδι ζούμε, ερωτευόμαστε, αγωνιζόμαστε, εκφράζουμε τη
χαρά μας, και με τα μοιρολόγια συνοδεύουμε το τέλος".
βαθύτερο τρόπο, μας μιλά, μας παρηγορεί και μας εμπνέει. Μας κάνει καλύτε-
ρους. Όλη η ζωή μας είναι μουσική και τραγούδι. Με τα νανουρίσματα γεννιό-
μαστε, με το τραγούδι ζούμε, ερωτευόμαστε, αγωνιζόμαστε, εκφράζουμε τη
χαρά μας, και με τα μοιρολόγια συνοδεύουμε το τέλος".
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020
"Οι Μοιραίοι"... Ποίηση : Κώστας Βάρναλης, Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης, Ερμηνεία : Γρηγόρης Μπιθικώτσης...
Μες την υπόγεια την ταβέρνα
μες σε καπνούς και σε βρισές
απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα
όλ' η παρέα πίναμ' εψές
απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα
όλ' η παρέα πίναμ εψές
εψές, σαν όλα τα βραδάκια
να πάνε κάτου τα φαρμάκια
εψές, σαν όλα τα βραδάκια
να πάνε κάτου τα φαρμάκια.
Σφιγγόταν ένας πλάι στον άλλο
και κάπου εφτυούσε καταγής
ω! πόσο βάσανο μεγάλο
το βάσανο είναι της ζωής!
όσο κι ο νους να τυραννιέται
άσπρην ημέρα δε θυμιέται
όσα κι ο νους να τυραννιέται
άσπρην ημέρα δε θυμιέται.
Ήλιε και θάλασσα γαλάζα
και βάθος τ' άσωτ' ουρανού
ω! της αβγής κροκάτη γάζα
γαρούφαλα του δειλινού
ω! της αβγής κροκάτη γάζα
γαρούφαλα του δειλινού
λάμπετε, σβήνετε μακριά μας
χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας!
λάμπετε, σβήνετε μακριά μας
χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας!
μες σε καπνούς και σε βρισές
απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα
όλ' η παρέα πίναμ' εψές
απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα
όλ' η παρέα πίναμ εψές
εψές, σαν όλα τα βραδάκια
να πάνε κάτου τα φαρμάκια
εψές, σαν όλα τα βραδάκια
να πάνε κάτου τα φαρμάκια.
Σφιγγόταν ένας πλάι στον άλλο
και κάπου εφτυούσε καταγής
ω! πόσο βάσανο μεγάλο
το βάσανο είναι της ζωής!
όσο κι ο νους να τυραννιέται
άσπρην ημέρα δε θυμιέται
όσα κι ο νους να τυραννιέται
άσπρην ημέρα δε θυμιέται.
Ήλιε και θάλασσα γαλάζα
και βάθος τ' άσωτ' ουρανού
ω! της αβγής κροκάτη γάζα
γαρούφαλα του δειλινού
ω! της αβγής κροκάτη γάζα
γαρούφαλα του δειλινού
λάμπετε, σβήνετε μακριά μας
χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας!
λάμπετε, σβήνετε μακριά μας
χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας!
Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020
Το εκκλησιαστικό όργανο της Σύρου...
Από μελωδικούς ήχους πλημμύρισε και πάλι, πριν από περίπου δύο χρόνια, ο καθεδρι-
κός ναός του Αγίου Γεωργίου στην Άνω Σύρο, καθώς ήχησε, μετά από σιγή δεκαετιών,
το αρχαιότερο εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα, με έτος κατασκευής το 1888.
Το συγκεκριμένο εκκλησιαστικό όργανο κατασκευάστηκε από τον διάσημο, για την
εποχή του, Zeno Fedeli και δωρήθηκε από τον Πάπα Λέοντα ΙΓ' στον καθεδρικό ναό
του Αγίου Διονυσίου των Αθηνών. Εκεί ανήκε έως το 1951, όταν ο επίσκοπος Γεώργιος
Ξενόπουλος το μετέφερε στη Σύρο.
Είναι το αρχαιότερο εκκλησιαστικό όργανο που λειτουργεί σήμερα στην Ελλάδα.
Διαθέτει αυτούσιο τον ήχο των οργάνων της εποχής, ενώ η ξυλόγλυπτη κατασκευή στο
μπροστινό μέρος του το καθιστά έργο τέχνης.
Για αρκετά χρόνια το όργανο παρέμενε σιωπηλό και η επισκευή του πραγματοποιήθηκε
με πρωτοβουλία του καθολικού επισκόπου Σύρου, Θήρας και Αποστολικού Τοποτηρητή
της Καθολικής Επισκοπής Κρήτης, Πέτρο Στεφάνου.
Για τις ανάγκες της επισκευής επιστρατεύτηκε ο Ιταλός τεχνίτης Saverio Tamburini,
της 4ης γενιάς κατασκευαστών του ομώνυμου οίκου, που έχει κατασκευάσει σημαντικά εκκλησιαστικά όργανα σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Έπρεπε να αλλάξουν κάποιοι αυλοί. Είναι ιδιαίτερο όργανο και δεν υπάρχουν πολλοί
τεχνικοί που να μπορούν να το επισκευάσουν, ενώ και η συντήρηση του θέλει ιδιαίτερη
προσοχή για να αποδίδει σωστά τους ήχους» πρόσθεσε ο καθολικός επίσκοπος Σύρου.
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόλις 16 εκκλησιαστικά όργανα, κάποια από τα οποία βρίσκον-
ται πλέον τελείως εκτός λειτουργίας, λόγω βλαβών από την πάροδο του χρόνου, αλλά
και πλημμελών επεμβάσεων. Τα περισσότερα βρίσκονται σε καθολικές εκκλησίες, ενώ
εκκλησιαστικό όργανο διαθέτει και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Πηγή : ΑΠΕ
κός ναός του Αγίου Γεωργίου στην Άνω Σύρο, καθώς ήχησε, μετά από σιγή δεκαετιών,
το αρχαιότερο εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα, με έτος κατασκευής το 1888.
Το συγκεκριμένο εκκλησιαστικό όργανο κατασκευάστηκε από τον διάσημο, για την
εποχή του, Zeno Fedeli και δωρήθηκε από τον Πάπα Λέοντα ΙΓ' στον καθεδρικό ναό
του Αγίου Διονυσίου των Αθηνών. Εκεί ανήκε έως το 1951, όταν ο επίσκοπος Γεώργιος
Ξενόπουλος το μετέφερε στη Σύρο.
Είναι το αρχαιότερο εκκλησιαστικό όργανο που λειτουργεί σήμερα στην Ελλάδα.
Διαθέτει αυτούσιο τον ήχο των οργάνων της εποχής, ενώ η ξυλόγλυπτη κατασκευή στο
μπροστινό μέρος του το καθιστά έργο τέχνης.
Για αρκετά χρόνια το όργανο παρέμενε σιωπηλό και η επισκευή του πραγματοποιήθηκε
με πρωτοβουλία του καθολικού επισκόπου Σύρου, Θήρας και Αποστολικού Τοποτηρητή
της Καθολικής Επισκοπής Κρήτης, Πέτρο Στεφάνου.
Για τις ανάγκες της επισκευής επιστρατεύτηκε ο Ιταλός τεχνίτης Saverio Tamburini,
της 4ης γενιάς κατασκευαστών του ομώνυμου οίκου, που έχει κατασκευάσει σημαντικά εκκλησιαστικά όργανα σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Έπρεπε να αλλάξουν κάποιοι αυλοί. Είναι ιδιαίτερο όργανο και δεν υπάρχουν πολλοί
τεχνικοί που να μπορούν να το επισκευάσουν, ενώ και η συντήρηση του θέλει ιδιαίτερη
προσοχή για να αποδίδει σωστά τους ήχους» πρόσθεσε ο καθολικός επίσκοπος Σύρου.
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόλις 16 εκκλησιαστικά όργανα, κάποια από τα οποία βρίσκον-
ται πλέον τελείως εκτός λειτουργίας, λόγω βλαβών από την πάροδο του χρόνου, αλλά
και πλημμελών επεμβάσεων. Τα περισσότερα βρίσκονται σε καθολικές εκκλησίες, ενώ
εκκλησιαστικό όργανο διαθέτει και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Πηγή : ΑΠΕ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)